Privacybeleid

Samenvatting van belangrijkste punten

Welke persoonsgegevens verwerken wij?

Wanneer u onze diensten bezoekt, gebruikt of navigeert, kunnen wij persoonsgegevens verwerken, afhankelijk van hoe u met ons en de diensten interacteert, de keuzes die u maakt en de producten en functies die u gebruikt.

Verwerken wij gevoelige persoonsgegevens?

Sommige informatie kan in bepaalde rechtsgebieden als ‘speciaal’ of ‘gevoelig’ worden beschouwd, bijvoorbeeld uw ras of etnische afkomst, seksuele geaardheid en religieuze overtuigingen. Wij verwerken geen gevoelige persoonsgegevens.

Verzamelen wij informatie van derden?

Wij verzamelen geen informatie van derden.

Hoe verwerken wij uw informatie?

Wij verwerken uw informatie om onze diensten te leveren, te verbeteren en te beheren, om met u te communiceren, voor beveiliging en fraudepreventie, en om te voldoen aan de wet. Wij kunnen uw informatie ook voor andere doeleinden verwerken, mits u hiervoor toestemming heeft gegeven. Wij verwerken uw informatie alleen wanneer wij een geldige wettelijke reden hebben.

In welke situaties en met welke partijen delen wij persoonsgegevens?

Wij kunnen informatie delen in specifieke situaties en met bepaalde categorieën derden.

Wat zijn uw rechten?

Afhankelijk van uw geografische locatie kan de toepasselijke privacywet betekenen dat u bepaalde rechten heeft met betrekking tot uw persoonsgegevens.

Hoe oefent u uw rechten uit?

De eenvoudigste manier om uw rechten uit te oefenen is door een verzoek om inzage in persoonsgegevens in te dienen of door contact met ons op te nemen. Wij zullen elk verzoek beoordelen en behandelen in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming.

Wilt u meer weten over wat wij doen met de informatie die wij verzamelen? Bekijk de volledige privacyverklaring hieronder.


Inhoudsopgave

  1. Welke informatie verzamelen wij?
  2. Hoe verwerken wij uw informatie?
  3. Op welke wettelijke grondslagen baseren wij het verwerken van uw informatie?
  4. Wanneer en met wie delen wij uw persoonsgegevens?
  5. Gebruiken wij cookies en andere trackingtechnologieën?
  6. Wordt uw informatie internationaal overgedragen?
  7. Hoe lang bewaren wij uw informatie?
  8. Verzamelen wij informatie van personen onder de 18 jaar?
  9. Wat zijn uw privacyrechten?
  10. Controles voor do-not-track-functies
  11. Updates van deze verklaring
  12. Hoe kunt u contact met ons opnemen over deze verklaring?
  13. Hoe kunt u de gegevens die wij van u verzamelen inzien, bijwerken of verwijderen?

1. Welke informatie verzamelen wij?

Persoonsgegevens die u aan ons verstrekt

Wij verzamelen persoonsgegevens die u vrijwillig aan ons verstrekt wanneer u interesse toont in informatie over ons of onze producten en diensten, wanneer u deelneemt aan activiteiten op de diensten, of op andere manieren wanneer u contact met ons opneemt.

Door u verstrekte persoonsgegevens

De persoonsgegevens die wij verzamelen, hangen af van de context van uw interacties met ons en de diensten, de keuzes die u maakt, en de producten en functies die u gebruikt. De persoonsgegevens die wij verzamelen kunnen het volgende omvatten:

  • Namen
  • E-mailadressen
  • Telefoonnummers

Gevoelige informatie

Wij verwerken geen gevoelige informatie.

Alle persoonsgegevens die u aan ons verstrekt, moeten waar, volledig en accuraat zijn, en u dient ons op de hoogte te stellen van eventuele wijzigingen in deze gegevens.

Automatisch verzamelde informatie

Wij verzamelen automatisch bepaalde informatie wanneer u de diensten bezoekt, gebruikt of navigeert. Deze informatie onthult uw specifieke identiteit (zoals uw naam of contactgegevens) niet, maar kan apparaatinformatie en gebruiksinformatie omvatten, zoals uw IP-adres, browser- en apparaatspecificaties, besturingssysteem, taalvoorkeuren, verwijzende URL’s, apparaatsnaam, land, locatie, informatie over hoe en wanneer u onze diensten gebruikt, en andere technische informatie. Deze informatie is voornamelijk nodig om de beveiliging en werking van onze diensten te waarborgen, en voor interne analyses en rapportagedoeleinden.

Net als veel bedrijven verzamelen wij ook informatie via cookies en vergelijkbare technologieën.

De informatie die wij verzamelen omvat:

Apparaatgegevens

Wij verzamelen gegevens over uw apparaat, zoals informatie over uw computer, telefoon, tablet of ander apparaat dat u gebruikt om toegang te krijgen tot de diensten. Afhankelijk van het gebruikte apparaat kunnen deze gegevens informatie bevatten zoals uw IP-adres (of proxyserver), apparaats- en applicatie-identificatienummers, locatie, browsertype, hardwaremodel, internetprovider en/of mobiele provider, besturingssysteem en systeemconfiguratie-informatie.

Locatiegegevens

Wij verzamelen locatiegegevens, zoals informatie over de locatie van uw apparaat, die zowel precies als onnauwkeurig kan zijn. Hoeveel informatie wij verzamelen, hangt af van het type apparaat en de instellingen die u gebruikt om toegang te krijgen tot de diensten. Bijvoorbeeld, wij kunnen GPS en andere technologieën gebruiken om geolocatiegegevens te verzamelen die ons vertellen waar u zich momenteel bevindt (gebaseerd op uw IP-adres). U kunt ervoor kiezen om ons deze informatie niet te laten verzamelen door de toegang tot deze informatie te weigeren of door de locatie-instelling op uw apparaat uit te schakelen. Houd er echter rekening mee dat bepaalde onderdelen van de diensten mogelijk niet beschikbaar zijn als u zich afmeldt.


2. Hoe verwerken wij uw informatie?

Wij verwerken uw persoonsgegevens om verschillende redenen, afhankelijk van hoe u met onze diensten interacteert, waaronder:

  • Om feedback te vragen: Wij kunnen uw informatie verwerken wanneer dit nodig is om feedback te vragen en om contact met u op te nemen over uw gebruik van onze diensten.
  • Om gebruikstrends te identificeren: Wij kunnen informatie over uw gebruik van onze diensten verwerken om beter te begrijpen hoe deze worden gebruikt, zodat wij ze kunnen verbeteren.
  • Om de effectiviteit van onze marketing- en promotiecampagnes te bepalen: Wij kunnen uw informatie verwerken om beter te begrijpen hoe wij marketing- en promotiecampagnes kunnen aanbieden die het meest relevant voor u zijn.
  • Om de vitale belangen van een persoon te beschermen: Wij kunnen uw informatie verwerken wanneer dit nodig is om de vitale belangen van een persoon te beschermen, bijvoorbeeld om schade te voorkomen.

3. Op welke wettelijke grondslagen baseren wij het verwerken van uw informatie?

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de UK GDPR verplichten ons om uit te leggen op welke geldige wettelijke grondslagen wij ons baseren voor het verwerken van uw persoonsgegevens. Daarom kunnen wij ons baseren op de volgende grondslagen:

Toestemming: Wij kunnen uw informatie verwerken als u ons toestemming heeft gegeven om uw persoonsgegevens voor een specifiek doel te gebruiken. U kunt uw toestemming te allen tijde intrekken.

Legitieme belangen: Wij kunnen uw informatie verwerken wanneer wij geloven dat dit redelijkerwijs noodzakelijk is om onze legitieme zakelijke belangen te realiseren, en wanneer deze belangen niet zwaarder wegen dan uw belangen en fundamentele rechten en vrijheden. Bijvoorbeeld, wij kunnen uw persoonsgegevens verwerken voor sommige van de beschreven doeleinden om:

  • Te analyseren hoe onze diensten worden gebruikt, zodat wij ze kunnen verbeteren en gebruikers kunnen binden en behouden.
  • Onze marketingactiviteiten te ondersteunen.
  • Te begrijpen hoe onze gebruikers onze producten en diensten gebruiken, zodat wij de gebruikerservaring kunnen verbeteren.

Wettelijke verplichtingen: Wij kunnen uw informatie verwerken wanneer wij geloven dat dit noodzakelijk is om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen, zoals het samenwerken met een wetshandhavings- of toezichthoudende instantie, het uitoefenen of verdedigen van onze juridische rechten, of het openbaar maken van uw informatie als bewijs in een juridische procedure waarin wij betrokken zijn.

Vitale belangen: Wij kunnen uw informatie verwerken wanneer wij geloven dat dit noodzakelijk is om uw vitale belangen of die van een derde te beschermen, bijvoorbeeld in situaties met potentiële bedreigingen voor de veiligheid van een persoon.


4. Wanneer en met wie delen wij uw persoonsgegevens?

Leveranciers, consultants en andere externe dienstverleners

Wij kunnen uw gegevens delen met externe leveranciers, dienstverleners, contractanten of agenten (‘derden’) die diensten voor ons of namens ons uitvoeren en toegang tot deze informatie nodig hebben om hun werk te doen. Wij hebben contracten met deze derden die zijn ontworpen om uw persoonsgegevens te beschermen. Dit betekent dat zij niets met uw persoonsgegevens mogen doen tenzij wij hen daartoe hebben geïnstrueerd. Zij zullen uw persoonsgegevens ook niet delen met andere organisaties dan ons. Zij verplichten zich bovendien om de gegevens die zij namens ons bewaren te beschermen en te bewaren voor de periode die wij aanwijzen.

De categorieën derden met wie wij persoonsgegevens kunnen delen zijn onder andere:

  • Website-hostingdiensten
  • Data-analyse diensten
  • Verkoop- en marketingtools

Wij kunnen uw persoonsgegevens ook in de volgende situaties delen:

Bedrijfsoverdrachten: Wij kunnen uw informatie delen of overdragen in verband met, of tijdens onderhandelingen over, een fusie, verkoop van bedrijfsmiddelen, financiering of overname van het geheel of een deel van ons bedrijf door een ander bedrijf.

Zakelijke partners: Wij kunnen uw informatie delen met onze zakelijke partners om u bepaalde producten, diensten of promoties aan te bieden.


5. Gebruiken wij cookies en andere trackingtechnologieën?

Wij kunnen cookies en vergelijkbare trackingtechnologieën (zoals web beacons en pixels) gebruiken om informatie te verzamelen wanneer u met onze diensten interacteert. Sommige trackingtechnologieën helpen ons de beveiliging van onze diensten te waarborgen, crashes te voorkomen, bugs te verhelpen, uw voorkeuren op te slaan en basisfuncties van de website te ondersteunen.

Wij staan ook derden en dienstverleners toe om online trackingtechnologieën op onze diensten te gebruiken voor analyse en reclame, onder andere om advertenties te beheren en weer te geven, advertenties af te stemmen op uw interesses, of herinneringen te sturen over achtergelaten winkelwagens (afhankelijk van uw communicatievoorkeuren). De derden en dienstverleners gebruiken hun technologie om reclame over producten en diensten aan te bieden die zijn afgestemd op uw interesses, die zowel op onze diensten als op andere websites kunnen verschijnen.

Google Analytics

Wij kunnen uw informatie delen met Google Analytics om het gebruik van de diensten te volgen en te analyseren. Om te voorkomen dat u door Google Analytics wordt gevolgd, kunt u zich afmelden via https://tools.google.com/dlpage/gaoptout. Voor meer informatie over het privacybeleid van Google, kunt u de Google Privacy & Terms pagina bezoeken.


6. Wordt uw informatie internationaal overgedragen?

Onze servers bevinden zich in de Verenigde Staten. Als u onze diensten gebruikt vanuit een ander land dan de Verenigde Staten, wees u er dan van bewust dat uw informatie kan worden overgedragen aan, opgeslagen door en verwerkt door ons in onze faciliteiten en in de faciliteiten van derden met wie wij uw persoonsgegevens kunnen delen (zie ’Wanneer en met wie delen wij uw persoonsgegevens?’ hierboven), in de Verenigde Staten en andere landen.

Als u een inwoner bent van de Europese Economische Ruimte (EER), het Verenigd Koninkrijk (VK) of Zwitserland, dan hebben deze landen mogelijk niet dezelfde gegevensbeschermingswetten of vergelijkbare wetten die zo uitgebreid zijn als die in uw land. Wij zullen echter alle nodige maatregelen nemen om uw persoonsgegevens te beschermen in overeenstemming met deze Privacyverklaring en de toepasselijke wetgeving.

Standaardcontractbepalingen van de Europese Commissie

Wij hebben maatregelen geïmplementeerd om uw persoonsgegevens te beschermen, onder andere door gebruik te maken van de Standaardcontractbepalingen van de Europese Commissie voor overdrachten van persoonsgegevens tussen onze groepsmaatschappijen en tussen ons en onze externe dienstverleners. Deze bepalingen verplichten alle ontvangers om alle persoonsgegevens die zij verwerken en die afkomstig zijn uit de EER of het VK te beschermen in overeenstemming met Europese gegevensbeschermingswetten en -regelgeving. Onze Standaardcontractbepalingen kunnen op verzoek worden verstrekt. Wij hebben soortgelijke passende waarborgen getroffen met onze externe dienstverleners en partners; nadere details kunnen op verzoek worden verstrekt.


7. Hoe lang bewaren wij uw informatie?

Wij bewaren uw persoonsgegevens alleen zolang dit noodzakelijk is voor de doeleinden die in deze Privacyverklaring zijn beschreven, tenzij een langere bewaartermijn wettelijk verplicht of toegestaan is (zoals voor belasting-, boekhoud- of andere wettelijke vereisten).

Wanneer wij geen lopende legitieme zakelijke noodzaak meer hebben om uw persoonsgegevens te verwerken, zullen wij deze informatie verwijderen of anonimiseren. Als dit niet mogelijk is (bijvoorbeeld omdat uw persoonsgegevens zijn opgeslagen in back-uparchieven), zullen wij uw persoonsgegevens veilig opslaan en isoleren van verdere verwerking totdat verwijdering mogelijk is.


8. Verzamelen wij informatie van personen onder de 18 jaar?

Wij verzamelen of gebruiken niet bewust persoonsgegevens van personen onder de 18 jaar, en verkopen deze ook niet. Door gebruik te maken van de diensten verklaart u dat u minstens 18 jaar oud bent of dat u de ouder of wettelijke voogd bent van een persoon onder de 18 jaar en toestemming geeft voor het gebruik van de diensten door deze persoon.

Als wij ontdekken dat persoonsgegevens van personen onder de 18 jaar zijn verzameld, zullen wij het account deactiveren en redelijke maatregelen nemen om deze gegevens zo snel mogelijk uit onze administratie te verwijderen. Als u merkt dat wij mogelijk gegevens van personen onder de 18 jaar hebben verzameld, neem dan contact met ons op via klantenservice@fondsenhuis.nl.


9. Wat zijn uw privacyrechten?

In sommige regio’s (zoals de EER, VK en Zwitserland) heeft u bepaalde rechten onder de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming. Deze kunnen onder andere omvatten:

  • Recht op inzage en een kopie van uw persoonsgegevens.
  • Recht op rectificatie of verwijdering van uw persoonsgegevens.
  • Recht op beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens.
  • Indien van toepassing, recht op overdraagbaarheid van gegevens.
  • Recht om niet te worden onderworpen aan geautomatiseerde besluitvorming.

In bepaalde omstandigheden kunt u ook het recht hebben om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens. U kunt een dergelijk verzoek indienen door contact met ons op te nemen via de contactgegevens in de sectie ’Hoe kunt u contact met ons opnemen over deze verklaring?’ hieronder.

Wij zullen elk verzoek beoordelen en behandelen in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming.

Als u zich in de EER of het VK bevindt en u denkt dat wij uw persoonsgegevens onrechtmatig verwerken, heeft u ook het recht om een klacht in te dienen bij uw nationale gegevensbeschermingsautoriteit.

Als u zich in Zwitserland bevindt, kunt u contact opnemen met de Federale Commissaris voor Gegevensbescherming en Informatiekunde.

Intrekken van toestemming

Als wij uw toestemming gebruiken om uw persoonsgegevens te verwerken, heeft u het recht uw toestemming op elk moment in te trekken. U kunt dit doen door contact met ons op te nemen via de contactgegevens in de sectie ’Hoe kunt u contact met ons opnemen over deze verklaring?’. Let op: dit beïnvloedt de rechtmatigheid van de verwerking voordat uw toestemming is ingetrokken, en niet de verwerking die plaatsvindt op andere rechtsgrondslagen dan toestemming.

Afmelden voor marketing en promotionele communicatie

U kunt zich op elk moment afmelden voor marketing- en promotiecommunicatie door te klikken op de afmeldlink in de e-mails die wij verzenden of door contact met ons op te nemen via de contactgegevens hieronder. U wordt dan van de marketinglijsten verwijderd. Wij kunnen echter nog steeds contact met u opnemen voor noodzakelijke servicemeldingen of andere niet-marketingdoeleinden.

Cookies en vergelijkbare technologieën

De meeste webbrowsers accepteren standaard cookies. U kunt uw browser instellen om cookies te verwijderen of te weigeren. Dit kan echter invloed hebben op bepaalde functies of diensten van onze diensten.

Voor vragen of opmerkingen over uw privacyrechten kunt u ons e-mailen via klantenservice@fondsenhuis.nl.


10. Controles voor do-not-track-functies

De meeste webbrowsers, mobiele besturingssystemen en applicaties bevatten een Do-Not-Track (DNT)-functie of instelling waarmee u kunt aangeven dat u niet wilt dat uw online activiteiten worden gevolgd. Er is nog geen uniforme standaard voor het erkennen en implementeren van DNT-signalen. Daarom reageren wij momenteel niet op DNT-browser-signalen of andere mechanismen die automatisch aangeven dat u niet gevolgd wilt worden.

Als in de toekomst een standaard voor online tracking wordt ingevoerd die wij moeten volgen, zullen wij u hierover informeren in een herziene versie van deze Privacyverklaring.


11. Updates van deze verklaring

Wij kunnen deze Privacyverklaring van tijd tot tijd bijwerken. De bijgewerkte versie wordt aangegeven met een nieuwe datum bij “Revised” bovenaan deze Privacyverklaring. Als er belangrijke wijzigingen zijn, kunnen wij u hiervan op de hoogte stellen door een duidelijke melding te plaatsen of u rechtstreeks te informeren.

Wij raden u aan deze Privacyverklaring regelmatig te raadplegen om te zien hoe wij uw informatie beschermen.


12. Hoe kunt u contact met ons opnemen over deze verklaring?

U kunt vragen of opmerkingen over deze verklaring e-mailen naar klantenservice@fondsenhuis.nl, of per post contact opnemen met:

Treur Boon Invest B.V.
Amstel 62, kantoor 3c
Amsterdam, Noord-Holland 1017 AC
Nederland


13. Hoe kunt u de gegevens die wij van u verzamelen inzien, bijwerken of verwijderen?

Op basis van de toepasselijke wetgeving in uw land kunt u het recht hebben om:

  • inzage te vragen in de persoonsgegevens die wij van u verzamelen,
  • te controleren hoe wij deze hebben verwerkt,
  • onjuistheden te corrigeren,
  • uw persoonsgegevens te verwijderen,
  • of uw toestemming voor de verwerking van uw persoonsgegevens in te trekken.

Deze rechten kunnen in sommige gevallen beperkt zijn door de toepasselijke wet. Om uw persoonsgegevens in te zien, bij te werken of te verwijderen, kunt u een verzoek om inzage in persoonsgegevens indienen (data subject access request).

Fondsenhuis is hét platform dat de Nederlandse investeerder met getalenteerde fondsbeheerders van eigen bodem verbindt.

Wonen de nieuwe Warren Buffet en Charlie Munger in Assen? Komt de volgende George Soros uit Roermond? Door dichtbij huis te investeren krijgt lokaal talent de kans!

Samen bouwen we aan een sterke fondsbeheerindustrie, want aan talent is in Nederland geen gebrek!

© 2025 Fondsenhuis

Adres

Amstel 62 kantoor 3c

1017 AC, Amsterdam


Volg Fondsenhuis

LinkedIn pagina Illustratie Groei